Inspektor ppoż to osoba, która wspiera pracodawcę lub administratora obiektu w zapewnieniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa pożarowego. Jego zadaniem jest realizowanie obowiązków wynikających z przepisów ochrony przeciwpożarowej.
Kluczowe jest, aby inspektor ochrony przeciwpożarowej posiadał rozległą wiedzę specjalistyczną oraz doświadczenie zawodowe. Nasi inspektorzy spełniają te wymagania i skutecznie dbają o bezpieczeństwo pożarowe w każdym obiekcie.
Inspektor ochrony przeciwpożarowej to osoba z wykształceniem średnim, która ukończyła odpowiednie szkolenie w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Szkolenia te organizowane są przez jednostki szkoleniowe Państwowej Straży Pożarnej, takie jak Szkoła Główna Służby Pożarniczej, Szkoły Aspirantów PSP, czy Ośrodki Szkolenia Komend Wojewódzkich PSP. Program szkoleń jest zatwierdzany przez Komendanta Głównego PSP, a po ukończeniu szkolenia, inspektor otrzymuje uprawnienia do wykonywania zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej, zgodnie z ustawą o ochronie przeciwpożarowej.
Uprawnienia inspektora ppoż są ważne przez 5 lat. Aby je utrzymać, przed ich wygaśnięciem należy odbyć szkolenie aktualizujące, które odbywa się na zasadach podobnych do pierwotnego kursu.
Inspektor ochrony przeciwpożarowej wykonuje również zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. Zgodnie z przepisami inspektor ppoż:
Inspektor ochrony przeciwpożarowej wspiera właścicieli, zarządców i użytkowników obiektów w realizacji obowiązków związanych z ochroną przeciwpożarową, wynikających z Ustawy o ochronie przeciwpożarowej z dnia 24 sierpnia 1991 r. Jego główne zadania obejmują:
ul. Główna 38,
42-436 Wierbka
kontakt@firefirst.pl
+48 533 292 243
Powered by dreamlaboratory.pl